Friday, November 22, 2013

group project brief(old)


PROJECT BRIEF
1. What do we want to do?
- Theme?
An aging population
         - What is the problem we are trying to address?
What to do is to use our professional knowledge and personal skills, the problems faced by the human, an aging population, introduced to the public, make them aware of the dangers of the aging of the population, and draw the power of people, common ideas, contribute to solve the population ageing.


                 
- What is the main objective?
Our main goal is to attract the attention of the audience, society in general knowledge and understanding to the aging of the population, let the audience to participate in our activities, promotional for an aging population and get a wider range of cognitive, solve the problem of human face together.

- What is the Strategy?
     – What is the Campaign going to do? (Role)
The theme of our activity is about world peace, because of an aging population brings a great harm that each country do not have enough human resources to protect national security, so it may constitute the threat of war, so we have to do is to promote peace in the world, the sword for the plough, no weapons, no war, peace all over the world there is love, common prosperity.

     – Who we talking to? (Target)
Our audience is one of the world of each human individual, because we live in an earth, with only a partial peace can promote world peace, our target group is all.
     – How is it going to be? (Content)
We use their professional knowledge to carry out a peace in the world as the theme of the exhibition, the exhibition hall to display our design major students' graduation exhibition, a large number of films about war, highlight the war to the people of the world are of great hardships, let people's life of the people, the world economy stagnated, let people in a disease, so human desires peace, only peace can long-term development.
       


     – Where and when? (Media)
We can raise the money in Kuala Lumpur rent a showroom, display our work, invite people to come to visit, invited the media journalists to report at the same time. We can use the network at the same time, to open our homepage on the Internet, you can also post our posters in some public places, distributing leaflets.


- What opportunities can we exploit? 
Is we can not ignore the power of the web, because today's network level is very rich, as long as we approach is right, you can get the spread of a wide range, not only the Malaysia, and even the whole planet, but the biggest opportunity is television reported that it will get a higher level of publicity, has become a mainstream form.
2. Who are we talking to? And what insights do we have about them?
- Describing your target audience in detail.
- Not just demographics – psychographics
- What are they like as human beings?
- What are their hopes, fears, and ambitions?
- What do they expect from the category?
- How do they use it?
- What needs do they have that aren't being met?
Because our activity theme is peace in the world, so we are all human audience, because we all live in the same land, world peace is our common topic faced by human beings, so our potential is very large, they are all we need to promote objects, they yearn for peace in the world at the same time, because they all want to live in a peaceful environment, no killing, no smoke. So our activities will get their spiritual resonance, they can easily accept us.
3. How do we want the audience to describe the Campaign?
Combination of rational, emotional and self expressive
- Clear Message.
- Tone and Manner.
- Be difference
4. What is the single most important thing our prospects believe or feel about our brand or the category?
- Who is our competition?
-What are they saying?
- What is the source?
- What will the consumer do or buy if they don't buy us?
- Could include habits and attitudes 
The theme of our activity is about world peace, which is a common topic is related to all human, they can easily accept our campaign, our brand image is peace, this is the thing that all human beings look forward, this is not just a brand, but the spirit of people on a beautiful ideal, we have no competitors, all the efforts for world peace is for the well-being of mankind. They say our activity with value, meaningful, the source of our activities is to get the consensus of human, people's psychology of inner desires peace. We can sell some of the subject of peace commemorative gifts, such as releasing doves, buy t-shirts printed with doves and earth, let them do good deeds, to support our activity, at the same time the effect of propaganda theme, if they don't choose and buy our products, just means they don't have purchase demand, but have conveyed our theme of peace, is already making money.

5. How can we make this believable? 
- Key Selling Message: The one thing we want to tell them
- Target that will persuade them to act in the way that will achieve your campaign Objective.
- What do we want them to think, feel or believe as a result of the Campaign?  Give rational reasons and believe in it. 
We have to sell is world peace.
We want to through the way of selling products, let people a deeper understanding of our activity theme, we just in order to promote world peace, stop the war, more than a peaceful land. We need to do is to maintain world peace mission to deliver to the public, their spontaneous involved, and promotion with us.

6. What do we have to have an idea about?
- Support: Relevant reasons, why we can make the promise?
- Competitive physical or perceptual advantages
- Not just a list of features, or of all the brand's good points
The reason to believe what you claimed.

Brand Personality: Aspect of personality that the campaign must reflect

- A brief, vivid description (evoking lifelike images within the mind)
- Not just a list of adjectives

Preferably, describable by one word or phrase. 
Because our topic is about the peace of the world, completely is for the sake of all our common cause of mankind, is purely for charity, there is no profit behavior, we can get the rights of the related department certification, to prove that, the purpose of our activities.
7. Are there any mandatory's? 
- This is purely for brand identity, corporate guidelines, legal mandatory’s, campaign themes. 
- The do’s and don'ts
- Budget / Timing: The budget for the whole exercise 
Our activity is entirely spontaneous, without any mandatory color, just raise people's consensus, let them free to participate our activities.

No comments:

Post a Comment